Історія
Сумське дорожнє господарство бере початок від дорожнього відділу, створеного в 1939 році. На той час автомобільні дороги Сумщини були переважно грунтовими, на яких розміщувалось понад 12 км дерев'яних мостів. У 60-х роках минулого століття інтенсивність руху автомобілів настільки зросла (до 500 – 600 на добу), що виникла потреба переходити на якісно новий рівень дорожнього будівництва. З 1974 року почали влаштовувати чорне тверде покриття. З 80-х років починається перебудова майже всіх дерев'яних мостів на залізобетонні. Якими скрутними не були часи , дорожня система завжди працювала, удосконалювалась, розгалужувалась.
В 2000-му році відбулась реорганізація, в результаті чого виник новий підрозділ – Служба автомобільних доріг у Сумській області. Вона є замовником на виконання робіт по будівництву, реконструкції, ремонту і експлуатаційному утриманню доріг загального користування. Генеральним підрядником та основним виконавцем робіт є дочірнє підприємство «Сумський облавтодор» відкритого акціонерного товариства державної компанії «Автомобільні дороги України». Служба автодоріг проводить велетенську роботу на збільшення кількості та якості магістралей з твердим асфальтовим покриттям, спрямовану на якісне виконання цих робіт, а також забезпечення надійного та безпечного руху транспортних засобів.
Сумський регіон сьогодні – це 7215,8 км автодоріг загального користування, з них 2106,2км – державні дороги, а 5109,6 км – місцевого значення. Тверде покриття мають 6715,9 км доріг, а це 93,1%. Крім того, дорожники регіону постійно дбають про належний стан 527 мостів протяжністю близько 15 тис. пог. м. та 4120 водопропускних труб, а також шести під'їздів до пунктів пропуску через державний кордон, адже Сумська область є прикордонною. Область перетинає відгалуження транспортного коридору Критський №9 – міжнародна автомобільна дорога М 02 Кіпті – Глухів – Бачівськ, що є міжнародною магістраллю Е 101. Вона проходить територією Кролевецького та Глухівського районів і має протяжність 97,6 км. Збудована у 60-х роках минулого століття як частина траси Київ – Москва, магістраль налічує 6 мостів та шляхопроводів загальною протяжністю 256 пог. м. З серпня 2007 року по грудень 2011 року було проведено капітальний ремонт даного автосполучення на участках км 145+435 – км 243 + 078. Відремонтовано 4 мости протяжністю 233 п.м. Встановлено 1639 штук сигнальних стовпчиків, 1008 штук дорожніх знаків та 57,264км бар'єрного огородження. З'єднуючи між собою адміністративні центри України, магістраль М 02 сполучається з міжнародною автомобільною дорогою Київ – Чернігів – Нові Яриловичі(на Гомель) і є туристичним маршрутом державного значення.
Щоб забезпечити комфорт і безпеку руху транспорту шляхами краю, якісне будівництво та ремонт, працівники Служби автомобільних доріг у Сумській області намагаються впроваджувати сучасні новітні технології, послідовно застосовувати інноваційні методи, такі як:використання мастикових асфальтобетонів, тонкошарових покриттів, бітумних емульсій, геотекстильних сіток, металевих гофрованих труб, асфальтобетонних сумішей для верхніх шарів дорожнього покриття з активними добавками.
Дорожньою мережею краю займаються 15 райавтодорів, три ДЕД та одна філія «Дорбудсервіс» у складі ДП «Сумський облавтодор». Підприємство має на балансі 8 асфальтобетонних установок, власне сертифіковане виробництво дорожніх знаків номінальною потужністю 8 – 10 тисяч штук на рік, цех із виготовлення залізобетонних виробів. Крім того, сумчани вирощують посадковий матеріал для озеленення дорожніх узбіч, виготовляють бетонні напрямні стовпчики, але основне досягнення за останні роки роботи – бітумно-емульсійна база, яка вважається однією з кращих в Україні. Її продуктивність складає 10 тонн бітумної емульсії за годину. Якщо раніше емульсію завозили з Київської області, її потрібно було десь зберігати, то тепер край має свій високоякісний продукт, який постачає й до інших регіонів України. Вартість бази в 5млн грн., збудованої та введеної в експлуатацію у 2008 році вдалося окупити. Установка дозволяє виробляти емульсію різноманітних складів, яка може застосовуватись для виконання ямкового ремонту, влаштування поверхневої обробки, захисних шарів зносу, підґрунтовки покриття, дорожнього одягу методом просочування. Як сировина використовується дорожній бітум. Перевага емульсії порівняно з бітумом полягає не лише у значно меншій вартості, але й у зручності її використання при виконанні дорожньо-будівельних робіт: не треба підігрівати до +180°С, лише до +50°С, можна застосовувати на вологій дорожній поверхні. З перевезенням теж менше клопоту, а також вона безпечна для навколишнього середовища.